בשיעור אנחנו נלמד את הטכניקה הנכונה לנגן במספר סגנונות, בהיבט של צליל איכותי במינימום מאמץ. אנחנו נלמד את התווים על הגיטרה והבנה של "איך זה עובד" בעצם. אנחנו נלמד מלודיות, קרי מנגינות מוכרות, אקורדים וסוגי פריטה שונים שמאפשרים ליווי מעניין ועשיר של שירים.
קריאת סימונים מוכרים כמו תווים, אקורדים טבלטורה. אנו נלמד תיאוריה מוזיקלית ואפשרויות יישום שלה בניגון עצמו. אנו נלמד אפשרויות אלתור ומקבלים כלים להערכת המוזיקה שאנו שומעים: מדוע זה נשמע טוב?, מה גורם לזה לעבוד וכו'…
שאלת מיליון הדולר. לאחרונה קמו מספר קורסים שמלמדים גיטרה במספר מפגשים בודדים. אני רואה את הערך בזה, אך עם זאת, הייתי ממליץ על לימוד של שנה לפחות. כך אפשר להבין תופעות בצורה יסודית ולהמשיך משם ללימודים מפורטים יותר לפי הטעם האישי של התלמיד, בצורה עצמאית או במסגרת שיעורים.בין היתר, כי זה יותר כיף! לימודים משמעותיים כאלה יכולים להראות לתלמיד את ההתקדמות שלו, את התהליך שהוא עובר ולתת לו דחיפה ואנרגיה להמשיך.
אנחנו נפגשים פעם בשבוע לשיעור באורך שונה. בשיעור זה אנחנו חוזרים על דברים שעלו בשיעור שקדם לו, התלמיד מקבל חומר חדש: שיר נוסף, נושא שנשען על הנושא הקודם וכו'. יש לציין שהשיעורים מתוכננים בקפידה לפי הגיון מסוים של קושי, קצב התקדמות מוערך וחתירה אל עבר מטרות שאני רואה כחשובות עבור התלמידים שלומדים איתי. בדומה לאימוני ספורט, יוגה ופיתוח קול למשל, חלק מהשיעור הוא רפטטיבי ומביא לכך שהתלמיד יתקדם גם אם ינגן רק בשיעור עצמו.
אורך השיעור הוא 30 דקות \45 דקות\ 60 דקות.
אני מוצא לנכון שתלמידים צעירים בגילאי 6 – 10 מתאימים לשיעורים קצרים.
אצל זוהר קרפ שיעורי גיטרה התבצע שיעור של 45 דקות למעט כאלה בעלי שאיפות גבוהות להתפתח או בעלי נכונות להתאמן הרבה "ולעשות עבודה" בין השיעורים. יש לציין שזו החלטה משותפת עם התלמיד ואני תמיד שמח ללכת עם הרצון שלו.
שיעורי כלי תורמים לבניית בטחון עצמי, מראים לתלמיד את החשיבות שבדחיית סיפוקים ומביאים אותו להבנה שאין קיצורי דרך. הגמול המתוק מגיע רק לאחר עבודה ממושכת ומשמעותית. בעיני זהו כלי מצוין לפיתוח משמעת עצמית ועמידות גם כשהדברים לא הולכים בדיוק כפי שרצינו.
למעשה תחושת הצלחה בלימודי כלי תורמת לתחושת המסוגלת של התלמיד וגורמת להאמין בתהליך הלמידה ובכל תהליך למידה אחר.
כיצד שיעורי מוזיקה יכולים לעזור להתפתחות השכלית של אדם?
מחקרים רבים מקשרים בין לימודי כלי נגינה להתפתחות הקוגנטיבית של אדם. בהיבט של עיבוד נתונים מהיר יותר, מציאת פתרון לבעיות, פיתוח יצירתיות ועוד.
ב-15 שנה האחרונות אני מנהל טבלת אקסל שמתעדכנת באופן עקבי בהתאם לבקשות של תלמידים שונים ובהתאם לצרכים שונים של תלמידים שלי. משירים של הביטלס ועד ברונו מארס לשם דוגמא.
יש לציין שתלמיד בן 8 שרק התחיל לנגן ונער בן 15 שרק רוצה לחבר את הגיטרה שלו למגבר- ילמדו שירים שונים (:
התשובה הקצרה תהיה: תלוי בתלמיד.
אילו סגנונות מוזיקה נלמד בשיעורים?
סגנונות המוזיקה הנלמדים בשיעור הם: פופ, רוק, בלוז, קלאסי, ג'אז, פינגרסטייל, רגאיי ועוד…
ניתן ללמוד איתי כלים נוספים כגון:
פסנתר, יוקללי.